buy

buy

  • ۰
  • ۰

تجقیق در مورد استراتژی سه جانبه 20ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 22 صفحه


قسمتی از متن .doc :

استراتژی سه جانبه ؛یک روش جدید برای تدوین استراتژی

چکیده مدیران، مشاوران و کارشناسان برنامه ریز، همواره در جست وجوی روشهای موثرتری برای تدوین استراتژی هستند. روشهایی که در صورت به کارگیری، نتایج بهتر و ملموس تری را به همراه داشته باشد. این جست وجو از سوی محققان، اندیشمندان و مراکز آکادمیک، باارائه مستمر الگوهای تازه و تکامل یافته تری پشتیبانی مــــی شود.این مقاله روش جدیدی را برای تدوین استراتژی معرفی می کند؛ استراتژی سه جانبه با گردآوری و تلفیق اطلاعات مربوط به بازار، رقیب و سازمان، ابتدا حوزه اثربخشی استراتژی را مشخص کرده و سپس بااستفاده از یک جدول تحلیلی، زمینه خلق استراتژی های مناسب کسب و کار را فراهم می سازد.این روش، به موازات متدولوژی و فرایندهای گام به گام، بر اقدامات شناختی و فهم قواعد کسب و کار تاکید داشته و در این راستا از الگوهای مفهومی و توصیه های تفکر استراتژیک بهره می جوید.استراتژی سه جانبه فلسفه خود را بر ماهیت فضای رقابتی متشکل از سازمان، رقیب و مشتری استوار ساخته و شرایط این سه بازیگر را برای تدوین استراتژی به کار می گیرد. این روش جدید با تاکید بر مفاهیم شناختی و تکیه بر ارکان کسب و کار، شیوه متفاوتی را برای تلفیق و تحلیل اطلاعات و تدوین استراتژی پیشنهاد می کند، هر چند در رابطه با اثربخشی استراتژی، علاوه بر روش، باید بر نقش قدرت تحلیل و خلاقیت ذهنی استراتژیست نیز تاکید شود.مقدمهاستراتژی با طیفـی که یک سوی آن برنامـه ریزی استراتژیک و در سوی دیگر تفکر استراتژیک قرار دارد شناخته می شود. در واقع این دو رویکرد، نماینده دو مکتب متفاوت هستند؛ برنامه ریزی استراتژیک به مکتب طرح ریزی (PLANNING SCHOOL) تعلق دارد که در آن تدوین استراتژی یک فرایند رسمی و سیستماتیک به شمار می آید و رویکرد تفکر استراتژیک بر مکتب یادگیــری (LEARNING SCHOOL) - که در آن شکل گیری استراتژی یک روند تکوین در حین اجرا دانسته می شود - استوار است.1در برنامه ریزی استراتژیک بر توسعه متدولوژی ها و ابزار موثرتر برنامه ریزی تاکید می شود و در تفکر استراتژیک توسعه بصیرت استراتژیست محور اصلی کار است. صاحب نظران و طرفـداران هریک از این مکتب ها به نقـاط قوت و کارآیی آن در عمل اشاره دارند، در برنامه ریزی استراتژیک، کار ساختار یافته است و گام به گام برنامه ریز را در راستای دستیابی به مناسب ترین استراتژی ممکن هدایت می کند، در حالی که کار در تفکر استراتژیک فرایند ساختار یافته ای ندارد و صرفاً با مجموعه ای از توصیه ها و الگوهـای مفهومـی پشتیبـــانی می شود. از سوی دیگر، نظریه پردازان مکتب یادگیری، از عدم کارآیی رویکرد برنامه ریزی استراتژیک در تحولات سریع محیطی - جایی که عمر عوامل موثر در موفقیت محدود است - سخن می گویند و بر ضرورت آگاهی مستمر از رفتار بازار و پاسخگویی خلاقـانه به آن تاکید می کنند. این مقاله به معرفی یک روش جدید برای تدوین استراتژی می پردازد که در آن توسعه بصیرت و ساختار یافتگی فرایند به گونه ای متوازن مورد توجه قرار گرفته است. در این رویکرد، کار تدوین استراتژی، با یک فرایند سیستماتیک و گام به گام ساماندهی می شود و در عین حال در هر گام، با تکیه بر الگوهای تفکر استراتژیک، زمینه فهم عمیق موضوعها و کسب بصیرت لازم در خلق یک استراتژی اثربخش فراهم می گردد. نام این روش استراتژی سه جانبه انتخاب شده است. این انتخاب از این جهت است که همواره سه بازیگر اصلی فضای کسب و کار را یادآوری کند؛ سازمان، رقیب و مشتری. فضای رقابتاستراتژی رویکردی برای خلق مزیت رقابتی است و الگوهای آن برای فضای رقابتی اثربخش است. فضای رقابتی نه تنها در کسب و کار، بلکه در صحنه های نظامی، سیاسی، ورزشی و هر فضایی که در آن قواعد رقابت حاکم باشد موضوعیت دارد. فضای رقابت چگونه است؟تشریح فضای رقابت موضوعی است که خود نیاز به بحث مستقلی دارد ولی از آنجا که روش استراتژی سه جانبه مبتنی بر ساختار مفهومی این فضا شکل گرفته است، ارائه کلیات این موضوع مفید به نظر می رسد.فضای رقابتی از حداقل دو وجود مستقل(ENTITY) با هدف متعـارض، عرصه ای برای رویارویی و یک عامل رفع تنازع شکل می گیرد. تعارض در هدف بدین مفهوم است که دستیابی یک طرف به هدف، مستلزم چشم پوشی طرف (های) دیگر از اهداف خود باشد. این شرایط ممکن است به صورت بالفعل (مانند بازار جهانی خودرو) و یا بالقوه محقق گردد. در رقابت بالقوه هرچند رقیب بالفعلی وجود ندارد ولی، امکان و انگیزه شکل گیری یک رقیب قدرتمند، شرایط رقابتی را حاکم می سازد. (سیستم عامل ویندوز در طول ده سال گذشته بیش از 90 درصد بازار را در اختیار داشته است ولی کماکان فضای آن رقابتی به شمار می آید و پیش بینی می شود تا سال 2007 این سهم به کمتر از 60 درصد سقوط کند2). سازمانها در دستیابی به اهداف متعارض، مقدورات خود را برای حضور و موفقیت در عرصه رویارویی بسیج می کنند. عرصـه رویارویی رکـن لازم دیگری در شــکل گیری فضای رقابتــی است و آن عرصه ای است که در آن رقبا برای دستیابی به اهداف خود به مبارزه می پردازند. بازار (برای فضای رقابت کسب و کار)، مسابقات ورزشی، انتخابات (برای فضای رقابت سیاست داخلی کشورها) و جنگها نمونه هایی از عرصه های رویارویی هستند. در فقدان عرصه رویارویی، قدرت رقابتی یک مفهوم انتزاعی بیش نیست. عامل ضروری دیگر در فضای رقابتی، عامل رفع تنازع است. این عامل در چارچوب قواعد مربوطه، نتیجه رقابت را مشخص ساخته و پاداش دستیابی به هدف را متوجه طرف شایسته تر می سازد. مشتری برای محیط کسب و کار، داور در رقابتهای ورزشی و مردم در مبارزات انتخاباتی این









سایر محصولات :
تجقیق در مورد استراتژی سه جانبه 20ص

تجقیق در مورد استراتژی سه جانبه 20ص...

تجقیق در مورد استاندارد شماره 1 حسابداری

تجقیق در مورد استاندارد شماره 1 حسابداری...

تجقیق در مورد استاندارد شماره 11 حسابداری

تجقیق در مورد...

تجقیق در مورد استراتژی رشد

تجقیق در مورد استراتژی رشد...

دانلود فایل درس پژوهی 1کسر کسرهای مساوی .

دانلود فایل درس...

تجقیق در مورد استانداردهای کنترل کیفیت

تجقیق در مورد...

تجقیق در مورد استانداردهای کنترل کیفیت 8ص

تجقیق در مورد استانداردهای کنترل کیفیت 8ص...

تجقیق در مورد استاندارد سازی

تجقیق در مورد استاندارد...

تجقیق در مورد استاندارد OHSAS 18001

تجقیق در مورد استاندارد OHSAS...

دانلود فایل ضرورت واهمیت محیط ومساحت دایره .

دانلود فایل ضرورت واهمیت محیط ومساحت دایره...

تجقیق در مورد استاندارد سازی در طراحی مهندسی

تجقیق در مورد استاندارد...

تجقیق در مورد اساسی ترین آفات مدیریت از دیدگاه مدیریت علوی

تجقیق در مورد اساسی ترین آفات مدیریت...

تجقیق در مورد اساس راهبرد منابع انسانی

تجقیق در مورد اساس راهبرد منابع انسانی...

دانلود فایل درس پژوهی علوم تجربی دبستان زمین پوی .

دانلود فایل درس پژوهی...

تجقیق در مورد اساس راهبرد منابع انسانی 28 ص

تجقیق در مورد اساس راهبرد منابع...

تجقیق در مورد از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب

تجقیق در مورد از قرون...

تحقیق در مورد غدیر، بزرگترین عید همه ادیان الهی 10 ص

تحقیق در مورد غدیر، بزرگترین عید همه...

تحقیق در مورد غدیر و فلسفه سیاسى اسلام

تحقیق در مورد غدیر و فلسفه...

تحقیق در مورد عیدغدیر

تحقیق در مورد عیدغدیر...

تحقیق در مورد غدیر در سیره اهل بیت ع

تحقیق در مورد...

تجقیق در مورد از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب 11ص

تجقیق در مورد از...

تحقیق در مورد عیب یابی کامپیوتر های شخصی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد عید قربان باروز قربانی کرد هر غیر خدا

تحقیق در مورد عید قربان باروز...

تجقیق در مورد از سال پیامبر اعظمص تا اتحادملی و انسجام اسلامی

تجقیق در مورد از سال...

تحقیق در مورد عید قربان باروز قربانی کرد هر غیر خدا 8 ص

تحقیق در مورد...

تجقیق در مورد ارگونومی

تجقیق در مورد...

دانلود فایل درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی درس شنیدن .

دانلود فایل درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی...

تحقیق در مورد عید غدیر در اسلام

تحقیق در مورد عید غدیر در اسلام...

تحقیق در مورد عید غدیر از دیدگاه‏علامه جعفر مرتضى العاملى 8 ص

تحقیق در مورد عید غدیر...

تحقیق در مورد عوامل و کارگزاران تغییر 16 ص

تحقیق در مورد عوامل...

تحقیق در مورد عوامل مؤثر در معنویت گریزی 12 ص

تحقیق در مورد عوامل مؤثر در...

تحقیق در مورد عوامل موثر در تشکیل و تخریب خاکها 16 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد عوامل موثردرتوسعه کشاورزی

تحقیق در مورد عوامل موثردرتوسعه کشاورزی...

تجقیق در مورد ارگونومی و کاربرد آن

تجقیق در مورد ارگونومی و...

تحقیق در مورد عوامل تأثیر گذارمبلغان بر جوانان تبلیغ

تحقیق در مورد...

ابزار مادسازی بسیار عالی برای بازیهای جدید و بروز به همراه آموزش استفاده

ابزار مادسازی بسیار عالی...

تحقیق درمورد تحقیق در مورد صنعت برق

تحقیق درمورد تحقیق در مورد صنعت...

تجقیق در مورد ارگونومی 50 ص

تجقیق در مورد ارگونومی 50...

مقاله ای کامل در مورد رشته راهنمایی و مشاوره

مقاله ای کامل در مورد...

تحقیق درمورد تجهیزات پست برق

تحقیق درمورد تجهیزات...

دانلود فایل درس پژوهی ریاضی پنجم ابتدایی مفهوم حجم .

دانلود فایل درس پژوهی ریاضی پنجم...

تحقیق در مورد عناوین و اسامی قرآن کریم

تحقیق در مورد...

تجقیق در مورد ارزیابی مدیریت چند اداره

تجقیق در مورد ارزیابی...

تحقیق در مورد عملکرد بذر 8 ص

تحقیق در مورد عملکرد بذر 8...

تحقیق در مورد عملیات کربلای پنج 11 ص

تحقیق در مورد عملیات کربلای...

تحقیق در مورد علیه حجاب اسلامی

تحقیق در مورد علیه حجاب اسلامی...

تجقیق در مورد ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای دولتی

تجقیق در مورد ارزیابی مدیریت کیفیت جامع...

تحقیق در مورد علف هرز جو 7 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق درمورد تجهیزات پست خطوط انتقال نیرو رشته برق 27 ص

تحقیق درمورد تجهیزات پست خطوط...

تحقیق در مورد علت دین گریزی جوانان چیست 7 ص

تحقیق در مورد علت...

اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص
اعتیاد زنان باردار خانواده جامعه 16ص
تحقیق در مورد آسیبها و تهدیدات امنیتی جمهوری اسلامی ایران 32 ص
تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 16
تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 18ص
تحقیق در مورد آزادی 18 ص
تحقیق در مورد آثار فقهى سید مرتضى علم الهدى 17 ص
اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص
تحقیق در مورد اخـلاق کودکان 46ص

کلمات کلیدی :برنامه ریزی اسراژیک برای دوین اسراژی برای فضای رقاب جدید برای دوین روش جدید برای دوین اسراژی فکر اسراژیک برای دوین ریزی اسراژیک برنامه ریزی فضای رقابی اسراژی اسراژیک رقابی برنامه جانبه دسیابی بازار رویارویی
  • ۹۶/۰۷/۲۶
  • میلاد میلادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی